Felanmälan
Fel i lägenheten
Uppstår fel i lägenheten gör du en felanmälan via SBC Hemma: SBC - Kundportal alternativt ringer kundtjänst (se nummer längre ner på denna sida).
När de mottagit din felanmälan kontaktas en fastighetsskötare som hjälper till att åtgärda felet. Åtgärd av fel faktureras enligt ansvarsfördelningen i bostadsrättsföreningens stadgar. Dvs. bostadsrättshavaren ansvarar och bekostar åtgärder för underhåll och reparationer av lägenheten. Föreningen ansvarar för huset och föreningens fasta egendom.
Fel i fastigheterna och allmänna utrymmen
Upptäcker du fel i fastigheten, t.ex. avloppsstopp, elfel eller trasiga lampor i trapphus, gör du en felanmälan via webben eller kundtjänst via telefon.
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB
Box 226, 851 04 Sundsvall
Kundtjänst. 0771-722 722 | kundtjanst@sbc.se
www.sbc.se
JOUR: xx
Uppstår en akut situation efter våra öppettider kan du nå oss dygnet runt via jourtelefonen.
Exempel på akuta fel: Hissen har fastnat; en vattenledning har brustit och vatten forsar ut, fönsterruta är krossad, värme, vatten eller elektricitet saknas, ytterdörr går inte att stänga, inbrott i gemensamma lokaler och liknande händelser.
Observera att jourutryckningar för att åtgärda mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättsinnehavaren.
Uppsägning av parkeringsplatser etc hanteras av kundtjänst! kundtjanst@sbc.se
Problem med Aptusbrickor ska felanmälas till Bergs lås.
Tel: 08-86 30 30
E-post: magnus@bergslas.se